3 מרכיבי כושר

בנייה הדרגתית של תוכנית האימון עפ”י שלושת מרכיבי הכושר הגופני

כושר גופני טוב משפר את היכולת לתפקד ביעילות בשגרת היום-יום. כושר גופני מורכב מכוח, מסיבולת ומגמישות. כל אחד מאלו ניתן לשפר באמצעות אימון ייעודי.

מרכיבי הכושר הגופני

1. סיבולת (מערכת לב ריאה / סיבולת לב ריאה, כושר אירובי)
מרכיב חשוב ויסודי זה נמדד ביכולת להתמיד במאמץ גופני מתמשך. סיבולת טובה מתבססת על הסתגלות המערכת הקרדיווסקולארית (הלב, כלי הדם והנשימה) למאמץ).
הכוונה היא ליכולת לבצע מאמצים בניצולת של כ-80% מהיכולת המקסימלית, תוך הפעלת קבוצות שרירים גדולות בפעילות מחזורית לפרקי זמן ארוכים יחסית (דבר הגורם לשריפה קלורית מוגברת בזמן המאמץ ובסמוך לאחריו). מאמצים לדוגמא: הליכה, ריצה, רכיבת אופניים, שחייה ועוד.

2. כח (מערכת השרירים / התנגדות, כושר אנאירובי)
מרכיב זה נמדד בסיבולת ובכוח השריר – יכולתו של שריר ספציפי לבצע משימות קצרות בניצולת גבוהה ביחס ליכולת המקסימלית. האימון גורם לעלייה במסת השריר (שינויים בתפקוד השריר ובהרכב רקמות הגוף) לחיזוק, לעיצוב ולחיטוב הגוף; וכן, למזעור ולמניעת ליקויי יציבה, ולשיפור בביצוע פעילות שיגרתית וספורטיבית.
שיפור בכושר האנאירובי מביא לשריפת קלורית בצורה יעילה יותר (מסה שרירית גדולה יותר צורכת יותר אנרגיה הן במאמץ והן במנוחה), ומגן על הגוף מפני פציעה.

3. גמישות (מערכת עצבית שרירית / גמישות וטווחים, כושר תנועתי)
מרכיב זה נמדד ביכולת להניע אברי גוף בקלות ובטווח תנועה אופטימאלי. אימון כושר תנועתי משמר ומשפר טווחי התנועה של הגוף ומאפשר לתנועה להתבצע באופן יעיל (ובקלות רבה יותר) ומסייע בשמירה על איכות החיים מבחינה תפקודית.
הגמישות תורמת למניעת פציעות, לשיפור היציבה, למניעה ולהקלה על כאבי גב. תרגילי מתיחות שלאחר פעילות גופנית מסייעים להתגבר על כאבי השרירים שלאחר האימון.

מאמני הכושר האישי של ג’ימי יתאימו לכל מתאמן תוכנית אימונים ייחודית, שתסייע לו להשיג את הכושר הגופני המבוקש בזמן הקצר ביותר, תוך הקפדה על פיתוח הדרגתי של שלושת מרכיבי הכושר הגופני – סיבולת, כח וגמישות. דגש מיוחד יושם על ביצוע האימון בטכניקה נכונה, תוך תיקון ושיפור הביצועים הספורטיביים.

הפעל/י נגישות